Tuesday, October 27, 1998

Refleksjoner over sommertid og vintertid

Jeg tenkte litt på dette med sommertid og vintertid her på søndag. Nå som vi hadde overgang til vintertid, fikk vi en time ekstra å sove på, eller hva man nå måtte ønske å bruke en time til.

Det syntes jeg var svært behagelig, i motsetning til overgangen mellom vintertid og sommertid. Der mister vi jo en time.

Så jeg tenkte at det skulle vært slik hver gang, altså at man fikk en time hver gang man stilte om klokken. Planen er som følger: Vi gjør året en dag kortere, og 24 ganger i året stiller vi klokken en time tilbake. To ganger i måneden får vi altså en time ekstra, til prisen av en dag.

Den blir dermed en slags ekstra feriedag, i likhet med Gro-dagen, og det har vi bare godt av.

Jeg foreslår at vi kaller den for Dag-dagen.

Hobbynumeriker Dag Høidahl

3 comments:

Anonymous said...

Eller hva med bare Dag-en eller Dagen med stor D?

Denna stod på trykk? Jeg har stor sans for denne hobbynumerikeren!

Dag said...

Joa, men da forsvinner referansen til Gro-dagen. Ikke at den er så veldig relevant lenger, men noen husker den sikkert.

Ja, denne kom på trykk.

Lars said...

Dette er bare genialt!